• Boris VISKIN

    Boris VISKIN

    Ciudad de México, México, b. 1960
    Boris Viskin (México, D.F., 1960). Vivió su niñez en el DF. Su juventud transcurrió en Israel (Jerusalén, Tel Aviv y Kibutz Galed), y posteriormente vivió tres años en Florencia, Italia, donde arrancó su trayectoria artística. En 1985 regresa a la Ciudad de México y forma parte por dos años de los talleres de grabado y litografía de la Academia de San Carlos. Estos cambios de culturas, paisajes e idiomas quedan plasmados en su obra, donde ya sea a través de figuras pequeñas devoradas por grandes espacios, o a través de mezclas de elementos abstractos que se contraponen a otros figurativos, brota la presencia del ser desarraigado: por un lado frágil y vulnerable, por otro firme y fuerte ante el aparente sin sentido de su existencia. Respecto a su obra dice el artista: “Siempre desconfié y me sentí incomodo con las palabras. Desde muy temprana edad el mundo de las imágenes fue siempre un espacio más sólido y seguro. Por ende la Pintura, con todas sus limitantes, ha sido para mi el medio ideal para hilar mis múltiples y contradictorias personalidades. A ratos me siento un cavernícola intuitivo; a ratos un artista conceptual.” Ha expuesto individualmente desde 1984 en México (Ciudad de México, Monterrey, Guadalajara, Zacatecas), así como en el extranjero: (Los Ángeles-E.U.A, Zurich-Suiza, Buenos Aires-Argentina, Florencia- Italia, Jerusalén- Israel, La Paz-Bolivia). También ha participado en numerosas exposiciones colectivas en México y en el extranjero. Ha expuesto en importantes museos nacionales e internacionales, tales como el Museo del Palacio de las Bellas Artes, Museo Rufino Tamayo, Museo de Arte Moderno, Museo de la Ciudad (México DF.); Art Chicago, Museo de Arte Moderno en Bélgica, Centro Recoleta de Buenos Aires, Petit Palais Francia, entre otras ciudades.  Ha obtenido diversos reconocimientos de las Bienales de Pintura Rufino Tamayo, de la Bienal Nacional de la Pinacoteca, entre otros más. Expuso el año pasado en el Museo de Arte Moderno de la Ciudad de México, “La belleza llegará después”.

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  • Rodrigo Hernández

    Rodrigo Hernández

    Mexico City, México, b. 1983

    Rodrigo Hernández (Mexico City, Mexico, 1983) lives and works between Mexico City and Lisbon. His practice deals in general with processes of reduction and simplifications in the art-making, both content wise and in its processes. The works show a very strong connection to the hand-made and a research on very simple materials, while the conceptual processes that are behing the pieces are often rooted in questions about the world around us and the use of a mix of references that span from history of art to the visualization of ideas that deal with fundamental human-constructed concepts (the idea of time, for example, or the concept of human being itself).

    Recent exibitions include: ‘Um die Ecke denken’, Museum Haus Konstruktiv, Zurich (2016); ‘Every forest madly in love with the moon has a highway crossing it from one side to the other’, Kurimanzutto, Mexico City (2016); ‘Jungs, hier kommt der Masterplan’, Kunsthalle Basel, Basel (2015); ‘El pequeño centro’, Museo Universitario del Chopo, Mexico City (2015); ‘What is the moon?’, Bonnefanten Museum, Maastricht (2014). In the last years he has been awarded with a residency at Laurenz-Haus Stiftung in Basel in 2015 and at Cité International des Arts in Paris in 2016.

    Rodrigo Hernández opened last September ‘I Am Nothing’ at the Heidelberger Kunstverein and was included in the last FEMSA Biennial in Monterrey and in the last Moscow Biennial. In 2017, he will be having solo exhibitions in Kim?, Riga, Latvia and at Madragoa, Lisbon, Portugal.

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  • Naama Tsabar

    Naama Tsabar

    Tel Aviv-Yafo, Israel, b. 1989
    Naama Tsabar (b. Israel, 1982) creates sensually driven installations, performances, and sculptures that evoke questions of power and bravado found in musical and social environments. The works investigate the underlying themes of intimacy, performativity, sexuality and excess with a Minimalist aesthetic. She zooms in on the objects and materials which hold a distinct functional purpose within these bigger all encompassing experiences, inserting them into a new order. Museum exhibitions include: Composition 20, The Highline, New York;Propagation (Opus 3) MARTE Contemporáneo, Museo de Arte del El Salvador; Blood Makes Noise, Guggenheim Museum, New York; Greater New York, MoMA PS1 (group), and Propogation (Opus 2), Tel Aviv Museum of Art, Israel (3 person). Selected features and reviews include: Frieze, The New York Times, Artforum, ArtReview, Art in America, Art Asia Pacific, Tom Tom, Billboards, and Fader. Tsabar lives and works in New York, NY. http://www.naamatsabar.com/

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  • Fabiola Zamora

    Fabiola Zamora

    Mexico City, Mexico, b. 1977
    Fabiola Zamora (Mexico City, 1977-) Licenciatura en Comunicación, Universidad Intercontinental,  Mexico, D.F. Fotógrafa Profesional Editora y Fundadora Revista 192, Mexico, D.F. Productora,  Agencia de Fotografía De Facto, Nueva York. Editora de fotografía de la revista Deep y Velvet de Grupo Medios, Mexico D.F. Publicaciones: i-D, S Magazine, Elle, Harper’s Bazaar, LÓfficiel, Gatopardo, Glamour entre otras.            

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Each year ZONAMACO, Latin America’s most important contemporary art fair, brings collectors, specialists and galleries from every part of the world to Mexico City. Founded by Zélika García in 2002, ZONAMACO has established itself as one of the most notable platforms for selling, displaying, and promoting international contemporary art in the region.

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