• Naama Tsabar

    Naama Tsabar

    Tel Aviv-Yafo, Israel, b. 1989
    Naama Tsabar (b. Israel, 1982) creates sensually driven installations, performances, and sculptures that evoke questions of power and bravado found in musical and social environments. The works investigate the underlying themes of intimacy, performativity, sexuality and excess with a Minimalist aesthetic. She zooms in on the objects and materials which hold a distinct functional purpose within these bigger all encompassing experiences, inserting them into a new order. Museum exhibitions include: Composition 20, The Highline, New York;Propagation (Opus 3) MARTE Contemporáneo, Museo de Arte del El Salvador; Blood Makes Noise, Guggenheim Museum, New York; Greater New York, MoMA PS1 (group), and Propogation (Opus 2), Tel Aviv Museum of Art, Israel (3 person). Selected features and reviews include: Frieze, The New York Times, Artforum, ArtReview, Art in America, Art Asia Pacific, Tom Tom, Billboards, and Fader. Tsabar lives and works in New York, NY. http://www.naamatsabar.com/

    Artist Profile

  • Alice Rahon

    Alice Rahon

    Quingey, Francia, b. 1904
    Alice Rahon, nacida como Alice Marie Yvonne Philppot, (Chenecey-Buillon, Quingey, Francia, 1904 – Ciudad de México, México, 1987) fue una poeta y pintora surrealista francesa que radicó una buena parte de su vida en México,en donde sería una precursora del expresionismo abstracto. Su período de mayor actividad pictórica se dio entre las décadas de los cuarenta y los sesenta. En 1935, totalmente inmersa en el movimiento surrealista, Alice Rahon publicó dos poemarios: À la meme terre (1936) con una portada diseñada por Yves Tanguy y Sablier Couche ilustrado por Joán Miró en 1938, ambos proyectos apoyados por André Breton. En México, aunque poco a poco fue dejando la poesía, publicó el poemario Noir Animal, acompañado de un retrato suyo hecho por Paalen. También escribió para la revista de Paalen, DYN, la cual estaba escrita en inglés y francés debido a que estaba dedicada a la comunidad extranjera radicada en México interesada en el arte moderno y en el arte primitivo. También fungió como editora de esta revista, por lo que convivió con escritores como Miguel Covarrubias, Alfonso Caso y Jorge Enciso. En este periodo escribió una de sus poesías más reconocidas, Muttra, inspirada en su viaje a la India. Desde el año de 1944, Alice Rahon comenzó a exhibir su obra, no sólo en México, sino en países como los Estados Unidos, Japón, Francia y Líbano, por lo que viajó constantemente. En esa misma década se interesó por otros campos, como fueron el cine y el teatro, especialmente en la creación de títeres. Escribió e hizo la escenografía del ballet Orión, el gran hombre del cielo para la cual se inspiró en la estética de la India, aunque nunca se realizó la puesta en escena mientras ella vivía. Sin embargo, se realizó en el año 2009 por el Laboratorio de la Máscara como parte de su exposición retrospectiva en el Museo de Arte Moderno. En el cine trabajó al lado de su segundo esposo, Edward Fitzgerald, en la realización de una película acerca de un mago que vivía en el fondo del mar, titulada Les magicienes. En ella el personaje principal estaba representado en algunos momentos por un actor y en otras por una marioneta. Ella preparaba y vendía algunos alimentos para sostener su producción. Años después, tras su separación de Fitzgerald, la película se concluyó pero la única copia se perdió, por lo que lo único que se preservan son algunas imágenes fijas. A fines de la década de los sesenta Alice Rahon pintaba poco. Su exposición en 1986 en el Palacio de Bellas Artes apoyada por Teresa del Conde, quien en ese momento estaba a cargo del Instituto Nacional de Bellas Artes, fue la última y mayor exposición retrospectiva que se le hizo en vida. Más tarde sufriría el olvido de las instituciones e historiadores e historiadores del arte, siendo recuperada en 2009 con la exposición Alice Rahon, una surrealista en México (1939-1987) en el Museo de Arte Moderno, la cual consistía en más de 80 piezas compuestas por acuarelas, óleos, dibujos, collages y diversos documentos.  

    Artist Profile

  • Mauricio Limón

    Mauricio Limón

    Ámsterdam, Países Bajos, b. 1979
    Lives and works in Amsterdam, Netherlands as part of his residency program in te Rijksakademie Mauricio Limon is a self-taught artist. Through personal affairs with people from his former hometown Mexico City, Mauricio Limón de Léon made films, drawings, paintings and performances in which he revealed the complexity of his characters’ inner world. As actors they challenged forms of masculine representation. These circumstances function as vehicles for Limón’s own questions. Limon was recently selected for the Rijksakademie Van Beeldende Kunsten (2016-2017) residency. In 2014, Limon was nominated for the Future Generation Art Prize by the Victor Pinchuk Foundation and participated in the 14th Museo Tamayo Biennial, Mexico City. Limon has also been awarded the Pollock-Krasner Foundation Grant in 2010 and the Jóvenes Creadores Grant by FONCA in 2011-2012. His solo and group shows include: Justos Desconocidos, Cuarto de Maquinas, México DF, México, 2015; XVI Biennial Tamayo, Museo Tamayo, México DF, 2014; 21 Artist Shortlisted for the Future Generation Art Prize, PinchukArtCentre, Kiev, 2014; Buscando la sombra del árbol, Galería Hilario Galguera, México DF, México, 2014; Videonale 14, Kunst Museum Bonn, Germany, 2013; Batiente.01 Un momento, DESARCUERDO, Un principio, Casa del Lago Juan José Arreóla, México DF, México, 2012; Disponible: A Kind of Mexican Show, Museum of Fine Arts, Boston, 2011 and San Francisco Art Institute, 2010, An Exchange with Sol LeWitt, Massachusetts Museum of Contemporary Art, North Adams, MA, 2011; Versus, Projex-Mtl. Montreal, Canada, 2011; Fetiches Críticos, collaboration with Xavier Rodríguez, CA2M Centro de Arte Dos de Mayo, Madrid, 2010; Hecho en Casa, Museum of Modern Art, Mexico City, 2009.

    Artist Profile

  • Daniela Libertad

    Daniela Libertad

    Mexico City, Mexico, b. 1983

    Daniela Libertad explores the relationship between the ancestral and everyday life through the reenactment of the intimate and social rituals that pace our existence. Her multifaceted projects include public actions, installations, videos, drawings, and photography. Using these different mediums, Libertad’s work expresses the thin line that exists between philosophical discourse and concerns of the uncanny. Her recent work is an investigation on the concept of the offering and its intention of attracting or pleasing others from a deep unconscious. This exploration is connected with a syncretism of ancient Mexican rituals and Cuban Santeria.

    Recent solo exhibitions include Empujo puertas que debería jalar, jalo puertas que debería empujar at MARSO in Mexico City, Mexico, Estudio Trasladado at Cine Tonalá in Bogotá, Colombia, and Lo lleno se vacía, lo vacío se llena (das volle leert sich, das leere füllt sich) at POLY Prdouzentegalerie in Karlsruhe, Germany.

    Libertad is a graduate of Mexico’s National School of Painting and Sculpture, La Esmeralda, and has a master’s degree in visual art from New York University. She lives and works in Mexico City, Mexico and Karlsruhe, Germany.

    Artist Profile

Each year ZONAMACO, Latin America’s most important contemporary art fair, brings collectors, specialists and galleries from every part of the world to Mexico City. Founded by Zélika García in 2002, ZONAMACO has established itself as one of the most notable platforms for selling, displaying, and promoting international contemporary art in the region.

Browse alphabetically

a b c d e f g h i j k l m n ñ o p q r s t u v w x y z

Artists – N

Download Premium Magento Themes Free | download premium wordpress themes free | giay nam dep | giay luoi nam | giay nam cong so | giay cao got nu | giay the thao nu